Brno iD

Trend digitalizace

Město Brno, které je v digitalizaci městských služeb v rámci České republiky považováno za lídra, již před pěti lety spustilo e‑shop městských služeb Brno iD. Od začátku investuje do digitalizace s cílem poskytovat uživatelům co nejširší nabídku služeb, které lze on‑line řešit odkudkoliv, třeba i z pohodlí domova.

Městská on‑line identita
Aby mohl kdokoliv začít využívat nabídku e‑shopu, musí si nejprve zřídit svou vlastní městskou on‑line identitu Brno iD. Po založení, tedy po vyplnění e‑mailu a hesla, je nový účet v základním režimu Brno iD Basic. Ten stačí pro užívání většiny modulů, mezi něž patří nákupy elektronických jízdenek na městskou hromadnou dopravu, platby odpadů, pořízení turistických karet BRNOPAS, vstupenek do Zoo Brno či na některá koupaliště i dobíjení čipových hodinek ke vstupům do bazénů městských společností. V případě, že si uživatel svoji identitu ověří buď přes on‑line žádost a její zpracování, nebo předložením občanského průkazu na některém z více než 30 kontaktních míst, stane se držitelem účtu Brno iD Full. Od té chvíle může on‑line hlasovat v městských anketách, založit či napojit si čtenářský účet Knihovny Jiřího Mahena a také obnovit pronájem míst na brněnských hřbitovech.

Kolik má eshop uživatelů?
Na začátku roku 2022 bylo na portálu Brno iD registrovaných téměř 270 tisíc uživatelů. Z toho je cca 180 tisíc v ověřené variantě Brno iD Full a cca 110 tisíc z nich má Brno uvedeno jako aktuální místo trvalého bydliště.

Ztráta identifikačního nosiče vrásky nepřidělá
Záměrem a velkou výhodou pro uživatele e‑shopu brnoid.cz je, že veškeré nabízené služby jsou vázané k Brno iD účtu. U těchto služeb tak lze v případě ztráty identifikačního nosiče vše snadno přenést na jiný.

Co vám například eshop umožňuje?